Konec Jeans Makera

Když jsem s džínami začínal, s názvem firmy jsem si docela lámal hlavu. Hodiny přemýšlení, desítky nápadů a řada zoufalých zpráv mým známým. Až mi došla trpělivost a řekl si: “Bude to Jeans Maker! Chci vyrábět džíny, tak Jeans Maker.”

Jeans Maker

Koupil jsem doménu, založil FacebookInstagram, vytvořil mail. Jenže po roce jsem cítil, že to není to pravé ořechové. Tehdy jsem jel do Berlína na denimový festival a dal se do řeči s hosteskou.

Slečna: “Z jaké jste firmy?” 

Já: “Jeans Maker.”

Slečna: “Ok. Ale z jaké jste firmy?”

V tu chvíli mi došlo, že Jeans Maker funguje jen v Česku. Za hranicemi a pro expaty je to moc obecné. Jeansmaker. Prostě někdo, kdo dělá džíny. Tahle zkušenost mi dala jasně najevo, že musím vymyslet jiný brand.

Patrik Diamant

Jsme zpátky v Mnichově. Hugo Boss, Ralph Lauren, Giorgio Armani. Všechny značky nesou jména svých zakladatelů, i když dneska to tak nevnímáme. Jsou to značky. Stejně jako Škoda nebo Porsche. Teď musím dát za pravdu svým známým, kteří mě do Patrika Diamanta tlačili.

“Je to unikátní.”

nebo

“Kdo se tak jmenuje?

Jmenovat se Diamant není úplně běžné a v Česku nás je jenom 42. K tomu denně dostávám otázku, jestli je to umělecké jméno, takže to v lidech zanechá nějakou stopu. A musím říct, že s Diamantem se stávají příjemnější i návštěvy úřadů 🙂

Proto jsem se rozhodl a změnil název. Přestože jsem zase slyšel:

“Jeans Maker je už zajetý.” 

nebo 

“Proč to měníš? Vždyť to bylo dobré.”

Jenže tvrdohlavost je pro mě (ve znamení lva) charakteristická.

Má to svůj důvod

Dalším důvodem pro rebranding je budoucí rozšíření produktů. Ne, že bych opouštěl džíny, to nikdy. Ale rozšíření o košile, pásky nebo ponožky je nasnadě.

Příliš se mi nelíbí, pokud firma, která má v názvu “pekařství”, začne prodávat například hodinky nebo kávovary. Trochu přeháním, ale to jen pro představu.

Co třeba Pepe Jeans? Jsou to jen džíny? Rozhodně ne. Trička, svetry, bundy, pásky, boty, voňavky, peněženky, brýle,… Prostě mi to nesedí. Naopak u Tommy Hilfigera, Lacoste, Ganta mi to nevadí.  

A jak jsme to všechno udělali? Dozvíte se v dalším článku.

Další články, které by vás mohly zajímat

Showroom plný hudby

Kdo by neměl rád hudbu. Když jdeme běhat, udrží nás v tempu. Když jedeme autem, cesta nám rychleji utíká. A když jsme u Patrika v showroomu, tak se džíny snáz vybírají.

Konec Jeans Makera

Loni v září jsem navštívil německý Mnichov. Jeden večer jsem se procházel po tamní Maximilianstraße, což je obdoba naší Pařížské s luxusními obchody a já znovu přemýšlel nad svou značkou.

2 roky s džíny na míru. Jaké byly?

Zdá se to neuvěřitelné. Jsou to přesně dva roky, co mě napadlo, že si nechám ušít džíny na míru. Už mě fakt nebavilo chodit do obchoďáků, zkoušet, zkoušet, zase zkoušet a odcházet s prázdnou. 12.12.2015 jsem začal psát příběh džínů na míru.

Máte denimové přání?

Napište nám ho. My se ho pokusíme splnit.

Zavřít

Přejete si dárkový poukaz?

Napište nám a o zbytek se postaráme my.

Zavřít