Když jsem s džínami začínal, s názvem firmy jsem si docela lámal hlavu. Hodiny přemýšlení, desítky nápadů a řada zoufalých zpráv mým známým. Až mi došla trpělivost a řekl si: “Bude to Jeans Maker! Chci vyrábět džíny, tak Jeans Maker.”
Jeans Maker
Koupil jsem doménu, založil Facebook a Instagram, vytvořil mail. Jenže po roce jsem cítil, že to není to pravé ořechové. Tehdy jsem jel do Berlína na denimový festival a dal se do řeči s hosteskou.
Slečna: “Z jaké jste firmy?”
Já: “Jeans Maker.”
Slečna: “Ok. Ale z jaké jste firmy?”
V tu chvíli mi došlo, že Jeans Maker funguje jen v Česku. Za hranicemi a pro expaty je to moc obecné. Jeansmaker – prostě někdo, kdo dělá džíny. Tahle zkušenost mi dala jasně najevo, že musím vymyslet jiný brand.
Patrik Diamant
Jsme zpátky v Německu, tentokrát v Mnichově. Hugo Boss, Ralph Lauren, Giorgio Armani. Všechny značky nesou jména svých zakladatelů, i když dneska to tak nevnímáme. Jsou to značky, stejně jako Škoda nebo Porsche. Teď musím dát za pravdu svým známým, kteří mě do Patrika Diamanta tlačili.
“Je to unikátní.”
nebo
“Kdo se tak jmenuje?“
Jmenovat se Diamant není úplně běžné a v Česku nás je jenom 42. K tomu denně dostávám otázku, jestli je to umělecké jméno, takže to v lidech asi zanechá nějakou stopu. A musím říct, že s Diamantem se stávají příjemnější i návštěvy úřadů 🙂
Proto jsem se rozhodl a změnil název. Přestože jsem zase slyšel:
“Jeans Maker je už zajetý.”
nebo
“Proč to měníš? Vždyť to bylo dobré.”
Jenže tvrdohlavost je pro mě (ve znamení lva) charakteristická.
Má to svůj důvod
Dalším důvodem pro rebranding je budoucí rozšíření produktů. Ne, že bych opouštěl džíny, to nikdy. Ale rozšíření o košile na míru, kožené pásky nebo ponožky je nasnadě.
Příliš se mi nelíbí, pokud firma, která má v názvu “pekařství”, začne prodávat například hodinky nebo kávovary. Trochu přeháním, ale to jen pro představu.
Co třeba Pepe Jeans? Jsou to jen džíny? Rozhodně ne. Trička, svetry, bundy, pásky, boty, voňavky, peněženky, brýle,… Prostě mi to nesedí. Naopak u Tommy Hilfigera, Lacoste, Ganta mi to nevadí.