Konec Jeans Makera

Když jsem s džínami začínal, s názvem firmy jsem si docela lámal hlavu. Hodiny přemýšlení, desítky nápadů a řada zoufalých zpráv mým známým. Až mi došla trpělivost a řekl si: “Bude to Jeans Maker! Chci vyrábět džíny, tak Jeans Maker.”

Jeans Maker logo

Jeans Maker

Koupil jsem doménu, založil FacebookInstagram, vytvořil mail. Jenže po roce jsem cítil, že to není to pravé ořechové. Tehdy jsem jel do Berlína na denimový festival a dal se do řeči s hosteskou.

Slečna: “Z jaké jste firmy?” 

Já: “Jeans Maker.”

Slečna: “Ok. Ale z jaké jste firmy?”

V tu chvíli mi došlo, že Jeans Maker funguje jen v Česku. Za hranicemi a pro expaty je to moc obecné. Jeansmaker – prostě někdo, kdo dělá džíny. Tahle zkušenost mi dala jasně najevo, že musím vymyslet jiný brand.

Patrik Diamant

Jsme zpátky v Německu, tentokrát v Mnichově. Hugo Boss, Ralph Lauren, Giorgio Armani. Všechny značky nesou jména svých zakladatelů, i když dneska to tak nevnímáme. Jsou to značky, stejně jako Škoda nebo Porsche. Teď musím dát za pravdu svým známým, kteří mě do Patrika Diamanta tlačili.

“Je to unikátní.”

nebo

“Kdo se tak jmenuje?“

Jmenovat se Diamant není úplně běžné a v Česku nás je jenom 42. K tomu denně dostávám otázku, jestli je to umělecké jméno, takže to v lidech asi zanechá nějakou stopu. A musím říct, že s Diamantem se stávají příjemnější i návštěvy úřadů 🙂

Proto jsem se rozhodl a změnil název. Přestože jsem zase slyšel:

“Jeans Maker je už zajetý.” 

nebo 

“Proč to měníš? Vždyť to bylo dobré.”

Jenže tvrdohlavost je pro mě (ve znamení lva) charakteristická.

Má to svůj důvod

Dalším důvodem pro rebranding je budoucí rozšíření produktů. Ne, že bych opouštěl džíny, to nikdy. Ale rozšíření o košile na míru, kožené pásky nebo ponožky je nasnadě.

Příliš se mi nelíbí, pokud firma, která má v názvu “pekařství”, začne prodávat například hodinky nebo kávovary. Trochu přeháním, ale to jen pro představu.

Co třeba Pepe Jeans? Jsou to jen džíny? Rozhodně ne. Trička, svetry, bundy, pásky, boty, voňavky, peněženky, brýle,… Prostě mi to nesedí. Naopak u Tommy Hilfigera, Lacoste, Ganta mi to nevadí. 

Další články, které by vás mohly zajímat

2 roky s džíny na míru. Jaké byly?

Zdá se to neuvěřitelné, ale jsou to přesně dva roky, co mě napadlo ušít si džíny na míru. Už mě fakt nebavilo chodit do obchoďáků, zkoušet, zkoušet, zase zkoušet a odcházet s prázdnou. 12.12.2015 jsem začal psát příběh džínů na míru.

Džíny. Příběh montérek, které dobyly svět

Džíny původně vznikly jako pracovní oblečení pro tvrdou práci amerických dělníků, horníků nebo farmářů. Byly praktické, z pořádné látky a něco vydržely. A to také díky měděným nýtům, se kterými v roce 1871 za Levi Straussem přišel Lotyšan Jacob W. Davis, protože mu chybělo rovných 68 dolarů, aby sám zaplatil potřebný patent. Všiml si, že se kapsy v rozích příliš brzy trhají a tak přišel s řešením.

Tuzex, džíny a fronty

Džíny byly od svého počátku až do druhé světové války výhradně pracovním oděvem. Teprve až poté v padesátých a šedesátých letech se z rančů a dolů dostávají do obchodů a městských ulic. A masivní rozšíření nemine ani země za hranicí železné opony mezi západem a východem.

Máte denimové přání?

Napište nám ho. My se ho pokusíme splnit.

    Zavřít

    Přejete si dárkový poukaz?

    Napište nám a o zbytek se postaráme my.

      Zavřít